Ecluzele de la Ovidiu, Agigea și Cernavodă vor fi modernizate. Administrația Canalelor Navigabile a demarat astăzi, procedura de licitație. În paralel se lucrează la podul din Portul Constanța, dar și la dragarea Canalului Dunăre - Marea Neagră, în zona Cernavodă.
Toate aceste lucrări, care vor restricționa luna aceasta traficul pe canal, fac parte din proiectul transfrontalier Newada.
În cei 30 de ani de existență a Canalului Dunăre-Marea Neagră, ecluzele de la Agigea, Ovidiu și Cernavodă nu au beneficiat niciodată de modernizări. Anul acesta însă acestea vor intra în reparații capitale prin intermediul proiectului transfrontalier Newada.
Modernizările costă 180 de milioane de euro și sunt făcute cu fonduri europene nerambursabile. În prezent, Administrarea Canalelor Navigabile a deschis procedura de licitație publică.
O altă problemă pe care proiectul european Newada încearcă să o rezolve sunt apele mici pe care le înregistrează în anumite perioade ale anului Canalul Dunăre Marea Neagră. Din această cauză, navigația are de suferit.
Reprezentanții ACN spun că astfel de probleme sunt în zona Cernavodă. Aceeași zonă unde, în 2003, în mijlocul Dunării, s-a format o insulă.
Aceeași scădere dramatică a apelor fluviului a scos însă la iveală, în 2011, o cetate bizantină, la Ostrov, iar în sudul țării, au fost porțiuni unde Dunărea putea fi trecută la pas.
Lucrările de dragare sunt o necesitate, tocmai pentru a nu pune în pericol navigația pe Canalul Dunăre-Marea Neagră. Tot luna aceasta, anunță reprezentanții ACN, vor fi restricții pe canal, ca urmare a unor lucrări la podul din Portul Constanța.
Specialiștii ACN spun că lucrările de modernizare a ecluzelor, de dragare a canalului, precum și de construire a podului rutier în Portul Constanța vor duce la o creștere a traficului pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, parte componentă a importantei căi navigabile europene dintre Marea Neagră și Marea Nordului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu