sâmbătă, 22 iunie 2013

Remorcajul si Pilotajul in Portul Constanta



"Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a plătit într-o singură lună, în perioada decembrie 2012-ianuarie 2013, aproape 2,5 milioane de euro pentru serviciile de pilotaj şi remorcaj maritime. Banii au mers către aceleaşi 4 firme, fiecare ridicându-şi cuminte tainul în aceeaşi zi cu ceilalţi, şi pe rând, să ajungă la toţi. Ideea vehiculată astfel, cu ocazia înfiinţării noii societăţi Logistci Remo Service SRL, cum că noua entitate e şmecheria veteranilor în domeniu de a nu fi scoşi de la masa bucatelor, împărţindu-şi, pur şi simplu, prada în bucăţi egale, pentru a nu lăsa pe alţii să le ia locul, se dovedeşte cât se poate de întemeiată. Aşa vedem cum, pe 14 ianuarie 2013, portul virează câte 221.220,72 de euro către Black Sea Pilots SRL şi Maritime Pilot SRL (surată de sânge cu celelalte, deţinută de Asociaţia Piloţilor Maritimi din România “Pontus Euxin”), după ce, pe 13 ianuarie, fericise cu aceeaşi sumă de 221.220,72 euro, pe cei de la Canal Sea Services SRL, toate reprezentând plăţi pentru serviciile de pilotaj prestate în decembrie 2012. Cu o lună înainte, compania oferea pe 12 decembrie 2012 suma de 208.351,61 euro firmei Canal Sea Services SRL, iar pe 13 decembrie, aceeaşi sumă, către celelalte două surate- Maritime Pilot şi Black Sea Pilots. Şi pentru că tot era luna cadourilor, pe 12 decembrie portul e băiat finuţ şi cu toţi la un loc, adică Logistic Remo Service, firma alcătuită din Black SeaCanal Sea şi Coremar, administrată de Mihai DeduGabrile Ciocan şi Raluca Ştefania Vasilescu: 1.138.704,57 euro a virat APC pentru serviciile de remocraj din noiembrie 2012. Una peste alta, marea şi unita familie a piloţilor maritimi ce-şi fac veacul în PortulConstanţa a încasat într-o singură lună aproape 2,5 milioane de euro. Tot atâtea motive pentru a-şi apăra cu dinţii teritoriul de noii veniţi, dar şi pentruConsiliul Concurenţei de a vedea cum se atribuie, de fapt, serviciile de pilotaj şi remorcaj. Reamintim că oficialii Consiliului Concurenţei au declanşat la sfârşitul anului trecut o investigaţie pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj de manevră al navelor maritime derulate în porturile aflate în administrareaCompaniei Naţionale de Administrare a Porturilor Maritime SAConstanţa (CN APM), ca urmare a unor plângeri depuse de unii operatori portuari, a anunţat autoritatea. În cadrul investigaţiei este analizat un posibil abuz de poziţie dominantă al CN APM prin impunerea criteriilor de acces pe pieţele serviciilor de pilotaj şi remorcaj, dar şi prin aplicarea în raporturile cu partenerii comerciali a unui tratament discriminatoriu în ceea ce priveşte condiţiile de închiriere a terenurilor aferente infrastructurii portuare. De asemenea, investigaţia se referă şi la două posibile înţelegeri. Prima dintre ele vizează o posibilă înţelegere între companiile ce pot efectua remorcaj de manevră al navelor maritime, prin crearea unei societăţi în comun, singura ce efectuează aceste servicii. Cea de-a doua are în vedere împărţirea prestării serviciilor pilotaj pe intervale de timp. În cadrul acestei investigaţii, ConsiliulConcurenţei a efectuat o inspecţie inopinată la sediul Companiei Naţionale de Administrare a Porturilor Maritime SA Constanţa, dar şi la companiile active pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj de manevră: SC Black Sea Services SRLSC Black Sea PilotsSC Maritime Pilot SRLSRL SC Canal Sea Services SRLSC Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA şi SC Logistic Remo Services SRL. Documentele ridicate în cadrul procedurii de inspecţie vor fi utilizate în fundamentarea şi susţinerea raportului ce va fi elaborat de către echipa de investigaţie."

sursa,.http://www.atitudineaonline.ro/Remorcajul_din_Portul_Constanta_o_afacere_in_familie_de_aproape_25_milioane_de_euro_pe_luna_22355.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu